Popis
- Telo vyrobené z hliníka /kované, opracované na CNC strojoch/, s tvrdo eloxovaným povrchom.
- Integrovaná nádržka
- Dĺžka páčky: zvoliť môžete dlhú páčku 19 cm na tri prsty, alebo krátku páčku 16,5 cm na dva prsty.
- Nastavenie vzdialenosti páčky od riadidiel
- Variant páčky - skladacia /nie RST/
- Farba páčky: rôzne druhy farieb
- Systém Ready To Brake výrazne redukuje mŕtvy chod páčky.
- Integrovaný (odnímateľný) brzdový spínač /nie je obsahom balenia/.
- RST prevedenie páčky: otvor umiestnený na konci páčky umožňuje priechod vzduchu. Tým sa značne redukuje "chvenie" páčky pri rýchlejšej jazde spôsobenej prúdom vzduchu.
- Accossato používa na konštrukciu svojich púmp výhradne špičkové materiály a technológie. Piesty a tesnenia púmp sú vyrábané z materiálov vyvinutých a používaných vo Formule 1, telesá púmp a ovládacie páčky sú zhotovené kovaním z hliníkovej zliatiny najvyššej kvality a následne opracované na precíznych CNC obrábacích centrách a ich povrch je finálne upravený anodickou oxidáciou - tvrdým eloxom. Z hľadiska hmotnosti ACCOSSATO predbehne konkurenčné výrobky hodnotou 275 gr. oproti 330 gr. porovnateľného typu pumpy.
- Hlavný rozdiel a výhoda radiálnej pumpy oproti klasickej je citlivosť pri brzdení:
Typy púmp:
- Radiálna brzdová pumpa – piest sa pohybuje v smere brzdovej páčky. Týmto docielite plynulejšie a citlivejšie brzdenie.
- Axiálna brzdová pumpa - piest sa pohybuje kolmo na páčku.
Význam 19 x 18-19-20
V popise pumpy sú dve hodnoty: 19 x 18-19-20 . Prvé číslo označuje priemer piestu. Druhé číslo označuje stredovú vzdialenosť páky.
19 x 18: „Mäkšia“ pumpa
S menšou silou vyvinutou na páčku nastupuje požadovaný brzdný účinok po vykonaní dlhšej dráhy páčky (tzn. neskôr). Možno ho veľmi presne dávkovať.
Odporúča sa na cestné použitie a všade tam, kde je potrebné redukovať agresívny brzdný účinok.
19 x 19: Stredne „tvrdá“ pumpa
Je stredne športová verzia brzdových púmp Accossato. Odporúča sa na použitie ako na závodnej trati, tak aj na ceste. Stredne „tvrdá“ pumpa.
19 x 20: „Tvrdá“ pumpa
Najagresívnejšia verzia brzdových púmp Accossato. Pumpa je veľmi citlivá, má malý zdvih a preto je určená predovšetkým na závodné účely. S väčším rozstupom síce vzrastá potrebná sila na vyvinutie požadovaného brzdného účinku, ten však nastupuje rýchlejšie (teda dráha páky je kratšia). Z tohto dôvodu sa neodporúča na použitie pri ťažších jazdných podmienkach (mokro, dážď) na ceste.
PRS 19 x 17-18-19: Nastaviteľná pumpa.
Je verziou univerzálnej pumpy, kde je nastaviteľný tzv. „pivot point“ od 17-19 (pomocou excentrického čapu v tele pumpy a excentrickej vložky v páčke). Je vynikajúci na použitie na ceste aj na závodnej trati.
Pre ostatné priemery piestov (10 - 14 - 15 - 16 - 17) platí vyššie spomínané, len s rozdielom použitia:
ø piest 10 - motocross (enduro), minibike, pitbike
ø piest 14 - skúter
ø piest 15 - motard
ø piest 16 - ľahké motorky s jedným kotúčom
ø piest 17 - dva kotúče, (napr. DUCATI Panigale 1199, APRILIA RSV4) s piestami menšími ako 32 mm
ø piest 19 - všetky ostatné dvojkotúčové aplikácie
RST prevedenie páčky: otvor umiestnený na konci páčky umožňuje priechod vzduchu. Tým sa značne redukuje "chvenie" páčky pri rýchlejšej jazde spôsobenej prúdom vzduchu. /všetky pumpy používajú RST páčky/